نشانی

تهران، میدان امام خمینی، خیابان اکباتان
خیابان ملت، کوچه قدیم نوایی، کوچه دژبان، پلاک 10، واحد 1

۴ دقیقه
[ratemypost]
چری آریزو 5 توربو

مشخصات خودرو چری آریزو 5 توربو

آنچه می خوانید...

شرکت خودروسازی چری، یکی از کمپانی های شناخته شده چینی است که از سال 2003 شروع به تولید خودرو کرده و ارمروزه یکی از بزرگترین صادر کننده های خودرو در چین محسوب می شود. این کمپانی با شرکت های خودرو سازی مطرح مانند لندروور همکاری داشته و توانسته عملکرد خوبی در بازار جهانی داشته باشد. در این مطلب قصد داریم تا خودرو چری آریزو 5 را مورد بررسی قررا دهیم.

چری آریزو 5 توربو در سال 1396 و بعد از مدل ساده آریزو 5 وارد بازار شد. این سدان سایز متوسط، برای افرادی که به دنبال یک خودرو آپشنال با شتاب قابل قبول هستند مناسب است. شرکت مدیران خودرو از همان ابتدای معرفی این خودرو، تصمیم به تثبیت آن در بازار و ارائه پیشرانه های بیشتر گرفت و چری آریزو 5 توربو را وارد بازار کرد.

چری آریزو 5 توربو

طراحی ظاهری آریزو 5 توربو

آریزو 5 توربو طراحی نسبتا زیبا و جدیدی دارد. در طراحی این خودرو، تفاوت های چندانی با نسخه قبلی دیده نمی شود.

چری در طراحی آریزو 5، تلاش کرده تا ایده های جدید تری را بکار بگیرد و ظاهری متفاوت را ارائه کند. مهم ترین ویژگی در طراحی قسمت جلو خودرو آریزو 5 توربو، می توان به جلو پنجره بزرگ دارای نوار کرومی و چراغ های کشیده همراه با دیلایت اشاره کرد. در نمای کناری، خطوط زاویه دار و کشیده ظاهری جذاب به خودرو داده است. نمای عقب این خودرو نیز به تنهایی از طراحی خوبی برخوردار است، اما با سایر بخش های خودرو تناسب و هماهنگی چندانی ندارد.

تنها تفاوت نسخه اتومات و توربو این خودرو، تغییر رنگ کلیپر های ترمز و نصب لوگو روی گلگیر ها است و تفاوت چشمگیری در ظاهر این دو نسخه وجود ندارد.

طراحی کابین چری آریزو 5 توربو

کابین آریزو 5 توربو نسبت به مدل قبلی آن تغییر بسیاری داشته و طراحی جدید و زیبایی دارد. ترکیب چرم مشکی با طرح فیبرکربن، تنظیمات تاچ سیستم تهویه‌مطبوع و نمایشگر تاچ 8 اینچی، همه و همه بر زیبایی‌های این خودرو می‌افزاید.

نمای داخلی آریزو 5 توربو اسپرت و مدرن است و به محض ورود به کابین، صندلی ها با روکش چرم و دوخت قرمز، نمایی شیک را ایجاد کرده اند. صندلی های این خودرو، آرگونومی بسیار خوبی دارند و راحت هستند. متریال استفاده شده در طراحی کابین این خودرو، نسبت به اکثر خودرو های چینی، کیفیت خوب و قابل قبولی دارد. داشبورد آریزو 5 توربو، از نو طراحی شده و کیلومتر شمار های جدیدی پشت فرمان خودرو قرار گرفته اند. تنها مشکل طراحی داخلی این خودرو، می توان به دستی بودن تنظیمات صندلی و فضای نسبتا کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.

کابین آریزو 5 توربو

امکانات و آپشن های آریزو 5 توربو

  • 6 کیسه هوا جانبی، پرده ای و جلویی
  • سیستم صوتی MP3
  • صفحه نمایش 7 اینچی
  • ترمزهای دیسکی ABS – EBD
  • ترمز کمکی EBA
  • سیستم ضد لغزش TCS – ESP
  • سیستم کمک در سربالایی
  • استارت بدون کلید
  • سیستم ورود بدون کلید
  • کروز کنترل
  • سانروف
  • روکش چرمی صندلی ها و فرمان
  • سنسور دنده عقب
  • دیلایت
  • دارای سیستم ایموبلایزر
  • دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک
  • تنظیم صندلی راننده در 6 جهت
  • تنظیم صندلی کمک راننده در 4 جهت

مشخصات فنی چری آریزو 5

موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1499 سی سی
تنفس موتورتوربوشارژ
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور210 نیوتن متر 3500 دور در دقیقه
جعبه دنده CVT
شتاب 0 تا 1009.9 ثانیه
حجم باک48 لیتر
توان خروجی حجمی77.38 اسب بخار بر لیتر
مصرف سوخت9.9 ترکیبی لیتر در هر 100 کیلومتر

تجربه رانندگی با آریزو 5 جدید

این خودرو به نسبت دیگر خودروهای سدان چینی، از سواری نرم‌تری بهره می‌برد و علی‌رغم موتور پرصدایی که دارد، صدای زیادی در داخل کابین به گوش نمی‌رسد و از لحاظ عایق بندی، نمره قابل قبولی می‌گیرد.

آریزو 5 توربو، دو حالت برای رانندگی در اختیارتان می‌گذارد، حالت اکو و حالت اسپرت. اما حداقل در دورهایی پایین‌تر، شتاب در این دو حالت تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

سیستم اتوپارکی که در آریزو 5 جدید وجود دارد، رانندگی را در ترافیک بسیار آسان‌تر می‌کند و باعث می‌شود زمانی که پای خود را از روی گاز برداشته و ترمز می‌گیریم، دیگر نیازی به نگه داشتن پا روی پدال ترمز و تعویض دنده به حالت پارک نداشته باشیم.

قیمت آریزو 5 توربو

با توجه به شرایط کنونی بازار، نمی توان قیمت دقیقی را برای این خودرو اعلام کرد. برای اطلاع از قیمت دقیق خودرو و شرایط خرید و فروش آن می توانید با تیم یدک از ما تماس حاصل فرمائید.

یدک از ما

شرکت بازرگانی سوئیچ، در سال ۱۳۸۵ فعالیت رسمی خود را در بازار قطعات یدکی آغاز نمود. در ابتدا بازار هدف، توزیع قطعات خودروهای داخلی بود. پس از ورود و افزایش خودروهای چینی، شرکت با تغییر رویکرد اقدام به واردات و توزیع قطعات با کیفیت خودروهای چینی (جک، جیلی و ام وی ام) نمود. در حال حاضر فروش شرکت به صورت حضوری و یا تحویل به مشتری در محل، انجام می گیرد. در آینده ای نزدیک با توسعه زیرساخت های فروش، عرضه قطعات و لوازم یدکی خودروهای چینی به صورت اینترنتی انجام خواهد شد. دامنه فعالیت های شرکت بازرگانی سوئیچ، کلیه اقلام خودروها اعم از بدنه، موتوری و قطعات جانبی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *